Din IP

Tankeställare!

Låt männen bakom megatuttarna pröjsa

Ett tag funderade jag på att plastikoperera brösten. Jag hade en idé om att det inte bara­ skulle göra dem större­ utan­ också vara ett coolt statement­. Ett fuck-you-finger åt alla skönhetsideal som kräver att kvinnor ska vara ”äkta”, osminkade, jord­nära och naturligt blonda. Likt en tatuering skulle sillisarna uttrycka min personlighet, tänkte jag.

Kombinationen av skral ekonomi och sjukhusskräck ledde dock till att tutt-­planerna lades på hyllan.

Något jag är oerhört lättad över i dag.

Inte för att jag skulle ha ångrat­ själva ingreppet, utan på grund av skräckhistorierna om giftiga och läckande implantat.

 

De senaste veckorna har skandalen växt kring det franska företaget PIP, en av jättarna i fejkbröst-branschen. Deras gelékuddar visade­ sig bestå av dallrigt industrisilikon, egentligen ämnat för tillverkning av elektronikdelar till datorer. Sådan billig skit har man alltså opererat in i hundra­tusentals kvinnor över hela världen, trots att ämnet inte varit godkänt. Dessutom i plasthöljen som lätt kan spricka, med allvarliga hälso­skador som följd.

Blotta misstanken om att PIP-inläggen dessutom kan orsaka cancer har skapat panik. Franska myndig­heter rekommenderar kvinnor att ta ut inläggen. I England har 250 drabbade bestämt sig för att stämma företaget, som för övrigt har gått i konkurs.

En fabriksarbetande kvinna berättar i tidningen The Guardian att hon brände alla sina besparingar på bröstförstoringen. Nu har hon inte­ har råd att ta ut implantaten.

”Det är som att leva med en tickande bomb inuti sig”, säger­ hon förtvivlat.

 

I Sverige går 4 000 kvinnor runt med detta giftiga silikon i kroppen – men enligt Läkemedelsverket får de som känner ”oro” bekosta en ny operation på egen hand.

Precis som när det gäller livsfarliga p-piller, får kvinnor som blir sjuka alltså skylla sig själva. Det är straffet­ för att man varit en fåfäng bimbo, tycks sam­hället resonera.

Jag har en bättre idé om hur vi ska lösa situationen.

De som borde betala är ju de som faktiskt har tjänat enorma­ pengar på mega­brösten. Plastikkirurgerna, såklart. Men också herr­tidningarna. Är det några som ska casha upp nu så är det ju männen som drivit­ fram trenden som fått kvinnor att operera sig fulla med gift. Det är payback time­, Bingo Rimér.

Natalia Kazmierska

Kommentarer
Postat av: Jonny.

En mycket bra tankeställare du har lagt ut...Its time to pay back :-)



Visst kan hålla med dig där du. Varför vara "äkta" när det finns fullt av människor som inte ens vet vad äkthet är samt vad det innebär. För det är inte bara det kroppsliga jag nu menar, utan även en personlighet kan vara en falskhet när man inte står för det sagda & det gjorda.....jaja jag har allefall hellre falska boobisar än en falsk personlighet så det så. För en människas personlighet kan ju omöjligt ligga i just boobisarna. Ja nu har jag ju inte det inplantat, men det inget jag är främmande för trots alla varningsklockor som i texten ovan.



Kram på dig! (Och du....snart snart :-)

2012-04-04 @ 20:10:38
Postat av: Sussie

*Skratt* Vad tokigt det kan bli....Texten ovan är nu inte Jonnys, utan min. Han hade tydligen klickat i på kom ihåg mig markeringen :-)*skratt*



2012-04-04 @ 20:12:57
URL: http://susodus.bloggplatsen.se
Postat av: Åses

Du gjorde min dag, kunde vart intressant detta om man inte vetat nått.. Ja då hade man nog trott han halkat på ett bananskal.. Jonny, Falska bobbisar känns ju lite främmande..



Kram tillbaka underbara du!!

Längtar efter det där snart :-)

2012-04-04 @ 20:36:46
URL: http://asease blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0