Din IP

Full fart!

Kan vi säga att det varit idag, men så skönt får då närmar vi oss resan uppåt Sverige. På lördag är det dags igen för en tripp på två veckor, tänkt oss ta oss till Åre och innan så ska det ses och upplevas en hel del. Vädret är ju som det är men faktiskt så är det rätt så bra med nån skur i mellanåt. Det som känns lite är väll att snart så är ju sommaren slut och då undrar man lite bara,,, vart tog sommaren vägen?. Vet ju då att sommaren är kort men i år har den varit så fruktansvärt kort.
 
Började dagen med allt det vanliga och perfekt torkväder hade vi idag när det blåste på bra här på Slätta.  Linda ringde och försäkrade sig om att jag var vaken vid åtta, och det var ja ju... Går ju nästan alltid upp med gubben vid 05.45, men ibland så tar ju värken över så då kommer jag upp senare. Tror nog allt att Linda hade resfeber, för idag så ska hon flyga för första gången och själv också. Tror jag är mer nervös än min dotter är, ja jag sätter mig nog aldrig i ett flygplan. Har flugit en gång och det var helikopter när vi var på Mantorp Park och tyckte då inte om det heller.. Drog mig innåt stan där det vart en sväng förrbi macken för köp av frimärken så breven kunde komma på lådan. Efter in till minuten för att ordna kontanter till eftermiddagen och Skänninge marken. Efter så var det dag att hämta Linda så skulle Alex hämtas i Motala för hon ville vinka av sin syster vid tåget också. När vi kom in till Linköping så hade vi gott om tid för tåget gick inte förrens kl 13.18, så en sväng till Max och fylla på energin lite vart det, ja lite mys med tjejerna var ju inte helt fel heller. Efter for vi till tågstationen och letade på rätt spår där tåget skulle komma. Fick lite vänt tid men snart så rullade det in och då skulle vagnen Linda skulle sitta i letas på, men vilken tur för den stannade precis utanför oss. Lite kramar och hejdå så gick hon på tåget som tog henne till Arlanda, och jag längtar redan tills hon kommer hem igen. Nu så är hon på väg upp med planet för det skulle lyfta kl 19.35.. Alex och jag for hem och laddade för nästa äventyr :-)
 
När vi kom hem så var far hemma redan och stod på byggställningen och målade, ja han är ett energi knippe och inte ett dugg rädd för att arbeta.. Så skönt för allt blir ju gjort och inte uppskjutet men sen kan man ju tycka att kan du inte bara vara hemma, nej det kan han inte utan då får det åkas bort för att bara vara.. Tog lite kaffe innan det var dags att fara iväg igen så hämta vi Sofie, Alex kompis som skulle med till marken. Gott om bilar i lilla Skänninge en sån här dag det är det. Vi parkerade rätt över vi ÖB, 40 kronor kostade parkeringen men det går ju till nåt, idrotten i skänninge....Alex och Sofie gick för sig och gubben å ja vi strossade och bara njöt av marken. Nja njöt! sa väll ungeför som man gör varje år... Vad gör jag här! men nu är det lite så att man gör det av tradition. Man bara ska gå på marken när man bor här omkring, ja vi är ju upplärda med detta jippo. Så roligt det var för Alex var väll lite så där som fy vad tråkigt det är här.. Men du gumman, du och dina systrar var ju jätte arga förr på oss när ni inte fick vara där och ränna på sena kvällar ja till och med in på nätterna.. Och idag förstod hon inte varför, vuxen poäng till dig Alex :-)
 
Skjutsade Alex till Motala så tog vi oss till Vadstena där det var gott om bilar och motorcyklar, ja lite mindre var det när marken är.. Vi beställde varsin kebabrulle för att äta hemma, men först en sväng förbi och titta lite i stan. Hemma åts det sen for far ut och fixade tillbaka stuprännan efter måleriet där, och nu ska en kall  få runda av kvällen. Imorgon ska jag hem till goa Maria för fika och ja prata av oss lite, ska bli kul.
 
Så här mysigt hade vi det med våra goa förra onsdagen när vi hade kebab afton :-)
 
Underbar utsikt hade min bror som vi strålade samman med på Lysingsbadet i Västervik med...
 
Här fick far i uppgift att dela köttet, tack ni Annika & Tommy för god mat och härligt sällskap, nu ska vi få till en till helg här innan hösten faller på :-)
 
Hett var bara förnamnet, kan nog tänka mig att det är så här i helvetet...
 
Sommaren när den är som bäst och då ett hav bredvid :-)
 
Nu ska det slötittas på OS innan sängen får ta emot en..
Kram kram!
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0