Din IP

Östersund...

Där befinner vi oss just nu, och en underbar eftermiddag har vi haft här och några timmar i solen vart det också. Imorgon ska Åre besökas ja så blir det övernattning där. Återstår att se om man får upp gubben på Åre skutan själv var jag uppe för en 30 år sen så är ju ingen gröngöling här då.Gillar faktiskt själv inte höjder men detta gör jag gärna, men vet att gubben redan nu har lite ångest, våga eller inte våga, ja viSen ska det forskas vart Åse byn ligger, för skulle vara jätte roligt med ett kort med mig vid skylten, för sist det togs så var det en 30 år sen... Så tack mamma att du påminnde mig.
 
Vaknade i ett soligt Mora i morse, synd bara att där nu också pluppar upp camping förbjuden skyltar.. Men hittade ett kanon ställe en då vid badet.For runt lite innan vi styrde färden mot Östersund, och här kom vi in på en underbar väg med en sådan vy så man kippade efter andan.. Ja vad vackert det är här uppe fast attans vad dålig den vägen var. Rediga bumb och inte möttes det många bilar heller, nästan så man fick tankarna om amrikanska filmer och tvättäkta inavel i träskena..
 
Sa just nu till min andra hälft,,,, titta grannen, ja karln har ju en one pice... Kan vi inte köpa varsin!!! Ni skulle sett blicken :-9 sen säger han, fy vad äckligt... Men men, lite bearbetning så sitter det nog en på dig och mig snart. Efter dessa två veckor så är ju semestern slut och helg åkandet får börja igen.. Så får man se fram emot Öland och Skörde festen, Forsvik ska ju hinnas med också och kanske Torpön med. Elmia ska besökas, för sen efter så kommer det som alltid in intressanta objekt. Nu ska det mysas med lite vin & vindruvor.......
 
 
Mora i morse när vi vaknade :-)
 
 
 
Mora
 
 
 
Här är vi i Orsa :-)
 
 
Älskar dessa forsar som far fram....
 
 
Varför inte! ja skulle då kunna tänka mig sjön och bryggan på min tomt :-)
 
Men ni får ha en fin fin kväll :-)
Kram kram
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0