Din IP

Alla Hjärtans Dag..

Kan väll säga att vi är inte så hängivna åt denna dag, men unna hos en semla som efterrätt idag. Mina döttrar brukar vara mer för denna dag, men även Sandra och Mårten hoppade över denna dag och lämnade barna hos Jennifer för att träna ikväll. Mårten träna fotboll och Sandra gjorde nått som det var många år sen hon gjorde, hon gick ner i Sporthallen i Vadstena och tränade handboll. Sandra var jätte duktig när hon var aktiv och en riktig målgörare. Alla har ju vart duktiga och inte haft så svårt för att träffa målet. Men idag så är det bara Alex som är aktiv spelare och nu är det dags för henne att börja med sin rehab efter knä operationen, så hoppas hon är igång till nästa säsong. Linda spelade också och var duktig och hon spelade bådde nia, kant ja även linje har hon varit. Men tyvärr så fick hon problem med sina blodkärl som var för tunna i vadderna, även ett par brutna fingrar och  fötter som hon stukat ordentligt många gånger. Hon har försökt ett par gånger att börja igen men när man knappt kan gå efter träningarna så är det inte värt det. Sandra spelade i många år också och var både nia och linje, men fick ett knä som krångla för mycket så hon tog beslutet att sluta.. Men idag har hon vart och provat och hon tyckte det gick bra så hon skulle nog ner på torsdag igen och köra. Jennifer var också duktig och hade faktiskt stor talang till att bli en bra målvakt, men hon ville spela ute och där var hon bra med. Spelade nia och sista åren var hon kant och gjorde många snygga mål från kanten. Ja dessa år med all träning och matcher hat gett många härliga minnen och många resor bort ikring för med dom har jag nästan alltid varit.

Vaknade till mer snö imorse och nu på kvällen så har det fortsatt, jag som nästan trodde vi skulle slippa... Men det är ju bra för dom barn som börjat sina sportlov och få lite snö. I morse var jag efektiv och var färdig med allt plock och dammsugning och ångmoppning kl 09.30. Tyckte jag var värd en dusch efter sen så skulle jag in till Alex, hon ringde och ville jag skulle ringa när jag åkte för hon var i Motala hos Sandra som skulle följa med till Vadstena och se om hon hittade några shorts och träna i, och det gjorde hon. Dom hade överasknings fika som vi tog hemma hos Alex, så tack tjejer för macka och chockladbiskiv. Så fick man gosa med Vincent, Mindy var på dagis. Efter så for jag och handlade sen var det bara hem och börja med maten, kött och grönsaker vart det idag. Nisse gick ut och körde upp här hemma med traktorn och det vart en sväng nu ikväll också. Jag tog disken sen vart det soffan och filten ja så somnade jag så där skönt. 

Nej nu ska det få bli sängen här!
 
 GodNatt och kram på er.... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0