Din IP

Har haft en underbar helg!

Sandra ringde i torsdags kväll och undrade om jag kunde ha Mindy och Vincent på fredagen. Hon skulle iväg och träna med en kompis och Mårten jobbade till kvart över ett. Visst kunde jag det så plockade hemma i fredags för att bara kunna ägna mig åt dom små resten av dagen. Åkte in och hämtade dom på förmiddagen och så plockade vi upp Linda som skulle jobba på dagis i Borghamn mellan tolv och fyra. Här hemma hade vi redan Alex som sovit hemma på natten på grund av ett astma anfall. Mycket bus vart det och Mindy ville bada så det fick hon. Sandra och Mårten dök upp på sena eftermiddagen för att hämta dom och då hade vi fars goda hemmagjorda soppa färdig så det vart middag med alla. Sandra var snäll och skjutsade in Linda och Alex till sitt i Vadstena hon fick ta våran bil in och Mårten var kvar här. Dom vart kvar några timmar innan dom packade ihop allt och for till Motala, här hemma vart det tyst och tomt.

På lördagen vart jag väckt vid nio med frukost på bordet, ägg och bacon ja så kaffe också. Lite bortskämd med det där på helgerna man vänjer sig fort. Nisse åkte iväg till Pia och Peter som han skulle hjälpa med att dra nya kablar till datorn så var det nått med omstart, ja jag är ju inte så dator kunig då utan vill att det ska funka bara.. Jag fixade till mat här och fick äta själv för skulle iväg så hade inte tid att vänta på honom, han kom så vi bytte bara jag in i bilen han ut. Åkte och hämtade Alex för att fortsätta och titta på handboll i Motala. Damlaget mötte Örebro hemma och tyvärr så gick det inte vägen för dom. Dom ser trötta och slitna ut och blir lätt så när det är mycket skador och många av dom som är skyttar fattas. Men dom gör det bra än då tycker jag och denna match skulle dom vunnit, men som sagt så gick det mesta på halvfart och det utnyttjade Örebro annars så tyckte jag våra var bättre men orkade inte och otur med skyttet som bestämt sig för mycket stolp träffar..

Vi hade ju med oss Mindy på handbollen och helt klart så kommer den tjejen börja med denna sport, ja så blir det säkert fotboll också. Sen kom frågan från Mindy om hon eller som hon sa, jag vill sova hos mormor och morfar. Så efter matchen så for vi och hämtade saker till Mindy och Sandra & Vincent fick en myskväll för sig själva. Mårten åkte med oss till Brinken för där skulle dom ha sin lagfest. Handlade lite på Mima så vart det att ta med kebabsallad hem och Mindy fick en pommesbricka. Alex stannade i Vadstena där hon tog en lugn hemmakväll med sina kompisar. Hemma vart det att äta och mysa när vi hade så härligt sällskap. Så tittade vi på tecknat och det lektes så vart det även Bill & Bull leklandet i Motala som Mindy har besökt några gånger, fast nu tittade hon på deras reklamsnutt på You Tube som hon älskar.

Så var det dags för melodifestivalen som Mindy tyckte var mindre rolig men jag ville så gärna se den... Jätteglad att Ulrik Munter gick vidare för helt klart så är han min favorit så här långt. Men skulle blivit glad om hon Mimmi hade gått vidare men tyvärr så vart det inte så. Annars så tyckte jag inte det var så bra startfält igår, men dom två tyckte jag bäst om igår. Efter så var det dags att tänka på att få Mindy i säng, och hon hittade Vincents dopgåva här så jag låg en timme och läste ur barnens bibel igår. Mindy tyckte den var bra och den är riktigt bra skriven så en annan tyckte den var spännande också och fina färg glada bilder var det i den. Men efter en timme så åkte hennes ögonlock igen och mormor var hes efter läsandet i en timme. 

Vacknade av att den lilla efter morfar sagt till henne att väcka mormor, så underbart det är att vakna och se denna ljuvliga solstråle framför sig som berättar att morfar gör kaffe åt mormor.. Ägg och skinka vart det också denna morgon sen vart det tecknat igen och jag passade på att fixa till mig. Vid tolv så åkte vi hem med den lilla men stannade till vid Vadstena och tittade på ungdomarna som körde på Vättern. Uj vad det gick undan riktigt duktiga är dom på att ratta. Hörde nu att det klagas på åkningen där, men tycker det är bättre dom kör där och det kan vi väll unna dom för det blir ju inte så många helger om året. Bättre där en på Östenssons parkering som några på macken sa. Hoppas nu att fina Vadstena inte tar det här nöjet för dom.

Vart kvar en stund hos Sandra och Mårten så vart det en sväng till Willys för att handla på oss lite. Sen så for vi hem och gubben stod för maten och det vart lax i ugn med pesto röra och potatismos och det var kanon gott.. Matkoma för bägge två efter maten så fick bli soffan en stund. Sen så bjöds det på massage och efter tog jag ett varmt bad, ett perfekt avslut på en härlig helg.

Det tråkiga idag var att Whitney Houston tyvärr gott bort, vilken underbar röst denna kvinna hade. Så himla tråkigt när dom inte förvaltar sina talanger bättre för dom är för många nu som gått bort allt för tidigt. Ja så var väll inte hennes make den bästa heller utan en riktig skitstävel som dragit ner henne i skiten. Och har dom en gång börjat så är det svårt att ta sig ur skiten bara ett fåtal som klarar det. Men du kommer saknas! R.I.P  Whitney Houston.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0