Din IP

Härlig helg.

 Började på fredagskvällen med att åka till Linda i Vadstena för att fira hennes 21 årsdag. Där var alla mina andra hjärtan också och vi hade det trevligt, Linda fick av hos två st Club fåtöljer.. Vet att dom kommer bli kanon i hennes nya lägenhet där hon kommer ha ett stort fönster i vardagsrummet. På lördagen tog vi oss till Motala och Linda å Einar åkte med för dom skulle hem till honom i Linköping. Vi åkte runt Motala och jag var ur och fotade lite var stans, älskar att se resultat.. Kom på att jag vill ju gå nån kurs så kanske skulle slå till och gå en fotokurs. Passade på att handla på Willys skulle ha torsk för idag vart det fisk i ugnen. Vimsig jag är nu, vi handlade på Ica Maxi! For förbi ställplatsen i Motala eller är det camping??? ser ut som en ställplats men av priset att dömma så är det nog camping. Där stod det två Kabe bilar, förvånad? nejdå för det är den bästa bilen när det är kallt... På hemvägen vart det ett stopp på Östenssons, huvudet var inte med helt när vi handlade på Maxi så var tvungen att bara stanna.. Så vart det egna tillverkade hamburgare hemma så bullas det upp lite när melodifestivalen började.. Chips som var kanon billigt på Östenssons bara en tia.. Plockgodis och givetvis så hade jag köpt blåbär som jag frossade i. 

Mina två favoriter gick då till andra chansen och jag vet ja är lite udda.. Bara älskade Sean banan med sin låt och fick så roligt åt när Kungen glider in.. Torsten Flink...... Vilken man och vart mäkta imponerad av honom. Men visst inga av dessa bidrag är väll nått att skicka för att tävla med men tyckte om dom gjorde jag. Nu får man se  fram till nästa lördag och innan dess ska det ses på Familjen Annorlunda och Tunnelbanan.. Fick karln till att se bidraget med Torsten sen tröttnade han på som han säger den skiten. 

Hur är vädret idag då? jo då det blåser på bra men är bara -6, men eftersom det blåser så pass på slätta så blir det som -20. Men ska inte klaga för har inte fått snö av några snökanoner, jag har bli på mina så dom vet att dom ska sprida det vita i backen. 

Älta har blivit ett populärt ord, tänk vad skillnad det är på folk och fä ibland. När alla andra tjatar om nått ibland eller en annan ibland med sin smärta tjatar lite här så har man fått höra.. Ja men du vet vad det är. Ska man skratta eller gråta? ja det är den stora frågan. Men själv så behöver personen älta ja för denna behövde det. Men ge sig inte på andra med dina predikningar utan ha dom själv för centrum verkar vara viktigt.. Lider med er alla som aldrig har fått rå om erat liv själva men sicken tur att ni har hittat allt det nu då. Synd bara att det drabbar två andra betyder deras lycka inget alls, tydligen inte bara en del får stå i rampljuset så är det bra..

Gokväll på er!

Kram kram 


Kommentarer
Postat av: Jonny.

Livet är inte rättvist & ska inte så vara för tänk, då skulle ju inte vissa få älta och tala om sin egna förträfflighet men som en gammal jobbar kompis uttryckte sig..hade pensionen legat ett par år längre fram så hade jag begärt förtida, ja så det kan bli.



Själv så räknar jag med att förklara tids nog och finner mig i det för här ska det inte ältas för ältandes skull utan ni som kan, njut, nu ska jag krypa tillbaks in i kolboxen och skotta.

2012-02-05 @ 16:48:21
Postat av: Jonny

Bara för att förtydliga, en morgon klockan 03,45 blev jag uppringt av min förra fru och fick prata med en gammal barndomskompis och dem var hemma hos honom, ja Kjell-åke alltså. Jag fick berättat för mig att han tyckte det var tråkigt att jag ville skilja mig från henne som är så trevlig, kunde inte annat än hålla med. Den relationen blev tydligen inte så Fin som den hon nu har och som inledes ca tre veckor efter försöket med Kjell-åke som förövrigt är Cenres grabb och hon i sin tur är en gammal vännina till min mor sedan mer än 45 år. Varför jag skriver det här är att jag är trött att höra min förra frus omåttliga förtjusning över sitt nya liv samtidigt som mitt tydligen är väldigt fult och av den orsaken tappat kontakten med många människor som betyder mycket för mig. Min förra fru som aldrig skulle skaffa sig en ny man var utan i flera dagar men nån måste väl snickra och gå ut med hunden. Älta ja..eller mera tjafs som hon sa när jag ville prata...synd att det sket sig med Kjell-åke, han känner jag ju men huvudsaken hon är lycklig efter så många år i ett helvete och jag vet att du läser här: krama om Andreas som du nu har för dig själv, lycka till.

Skrivet i ilska för nu räcker det med din pösighet och din förträfflighet, jag var åtminstone aldrig otrogen om du bortser den sista månaden av äktenskapet.

2012-02-05 @ 18:28:53
Postat av: Nisse

Ja det är synd Jonny att hon tycker att hon får älta men inte du.Tragisk människa.

2012-02-05 @ 18:32:00
Postat av: Leena

Ja där kunde du, Jonny, förmedla både din ilska och ledsenhet i text....blev själv ledsen när jag läste "krama om Andreas"....jag hoppas du snart får krama om honom själv.

Styrkekramar via Åse..

2012-02-06 @ 19:28:21
Postat av: Anonym

Här på jobbet är hon inte omtyckt, väldigt högljudd,bara skönt hon är sjukskriven ett tag.

2012-02-07 @ 14:30:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0