Din IP

Måndag.

Hallå på er alla härliga, ja ni andra också. Då var måndagen gjord och vädret har visat sig från sin strålande sida. Fågelkvittret utanför gör nästan så att vårkänslorna blommar ut, och imorgon har vi dagen då kärleken ska flöda.. fast det gör den året om och själva brukar vi inte fira eller göra nått speciellt denna dag för varje dag med min man är speciell.. Däremot vet jag att mina tjejer med sina pojkvänner är duktiga på att fixa till det romantisk och ge varandra nått. 

Igår kväll fick jag reda på en sak som gkorde mig väldigt arg och ledsen, kan bara inte förstå varför det här med misshandel ska vara så jädrans vanligt för. Kan inte folk tänka till en gång eller mer innan dom börjar att ge ut sina slag som oftast slutar med sparkar. Jag köper inte detta med att så här blir det med all våld på tv:n, är våra ungdomar så dumma att dom inte förstår att man inte kan slå och sparka nån som dom gör i Tv. För då är det nog dags att förbjuda vålds filmer, men nu tror jag inte det är så enkelt utan det har blivit så förbaskat vanligt med gäng som ska göra upp eller flera stycken som tar en krake och klår upp. Dags för våra kommuner och börja öppna fritidsgårdar och anordna och sysselsätta ungdomarna, som sagt alla är ju inte intresserade av att utöva nån sport. Visst ligger det på föräldrarna också men inte vill dom va med sina föräldrar 24/7 utan dom behöver nått utanför hemmet också. Tänk bara Vadstena dom har inte ens ett discotek längre och förr hade vi i allafall Magget! men kommun kom med ena förbudet efter det andra och vägrade att betala för belysning och skyllde allt på ägarna så fort det hände nått. Förstår att dom ger upp och synd är det.. Nu så kör ju killarna och kanske tjejer med för den delen på Vättern i Vadstena med sina bilar, ja då måste ju några klaga. Låt dom ha det här för det kan bara röra sig om en tre till fyra helger. Men tänka sig att allt som handlar om kultur det går hem, så skriker våra politiker om att dom måste få in barnfamiljerna, hallå! kanske ska ni tänka om då och låta ungdomarna leva... Låt öltältet finnas på sommarknäppen och istället för ombyggnaden av torget som inte vart vackert för några år sen så hade det vart bättre med en B-hall... Så kom jag ifrån ämnet misshandel, men det är ju också nått som föder våld alla nedskärningar i våra kommuner. Nu slutade det bra för denna person eftersom en person såg vad som hände och larmade polis, så man kan säga att dom vart tagna på bargärning.. Så då har jag fått ur mig lite, både förbannad och ledsen men glad att allt slutade väll trots märken, svullnader och ärren man får av en sådan här händelse.

Ni får ha en bra dag och en helt underbar Alla Hjärtans Dag imorgon..

Mängder av kramar till er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0