Din IP

Motala lägenhet lika med glädje...

Trött som fasiken i morse, visste knappt vad jag var eller heter, 10 kg grus som hängde i varje ögonlock gjorde att det vart fruktansvärt jobbigt att ha dom blå uppe. Men fick över bägge benen över sängkanten där nästa chock kom, ja fötterna känns som pingpong bollar när jag går upp så måste gå en match innan dom blir som normala. Trevar mig fram till toa, ja brukar då alltid börja där när jag så mödomsamt tagit mig upp från himmelriket. Nästan så man somnar till där men tar mig upp och ut i hallen för att kliva upp på dåligt samvete. Stiger av och tar mig till köket där kaffet ska sättas på, fasiken kaffet slut i burken och jag hatar verkligen att fylla på :-( jaja vil jag ha kaffe så har jag inte så mycket mer att välja på och inte kan jag vara utan kaffe på morgonen, samma som att dö ju. Titta på nyheterna några vänliga fraser till gubben som jag sedan vinkar av i köksfönstret, ja en puss till adjö blir det vid dörren också. Ungeför som borta med vinden fast min gubbe kommer på eftermiddagen igen.. Så ser min morgon ut och jag stormtrivs med den :-)

Sen då,, jo det vanliga plocket tvätt, disk och bädda.. Så skulle jag baka idag också, ja jag kände mig väldigt huslig idag men när jag börjar så märkar jag att jag inte har bakplåts papper hemma, ja bara starta bilen och ner till Kiosken i Borghamn.. Himla tur vi har den, jo då det vart drömmar som vart goda också och tydligen Mindys favoritkakor. Färdig med baket så var det bara att ge sig på fläsk kottletterna, grönsaker skulle kokas och såsen göras.. Haha inte en chans att jag gör sås när det finns att köpa på fina flaskor direkt från Frankrike, rödvinssås och whiskysås.. Smakade bra och smidigt och fort gick det också :-) Kan ni tänka er det vart gott trots att det BARA tog en halv timme att slänga ihop skiten. 

Ikväll vart det en sväng och hälsa på barnbarnen för att sedan följa med Alex och titta på lägenheten i Motala, och ja vi hade en kanon nöjd dotter när vi åkte därifrån så nu kommer hon inte bo så långt ifrån Sandra. Superfräsch ett och stor och rymlig och han som hade den nu hade den som övernattnings lägenhet när han var och jobbade i Motala. Han var en höjdare inom NCC och lägenheten skulle vi kunna få lite tidigare. Skönt nu har det löst sig för bägge två, Linda flyttar i April till en större etta i Vadstena och Alex till Motala.. Och här hemma har ni en mamma och pappa som är nöjda också. bara barnen mår bra och det går bra för dom så är vi kanon glada och vi finns alltid här för er alla fyra hjärtan.. 

Godkväll på er!
Kram kram 

Kommentarer
Postat av: Sussie

Förlåt mig vännen men jag måste bara *Le* lite nu, kan nästan se sig själv i dig när det kommer till morgon kaffet & matlagningen också för den delen. En morgon utan kaffe…är absolut ingen god morgon. Och kan inte annat än att hålla med dig när det kommer till såser, varför stå & koka såser själv som ofta bara skär sig & bara ser oätliga ut, när det finns färdiga såser som smakar bra & så ser dem goa ut också



Ser att det har löst sig nu med Alex lägenhet & kan förstå hennes lycka, fortsätter det så här så slutar det väl med att hela familjen inkl mor & far bor i Motala 



Kramar om!

2012-02-08 @ 14:24:14
Postat av: Jonny.

Nog blir jag lite avis på er men jag har ju mig själv att skylla. Och inte hjälpte det att byta heller och försöka, pipe line är ju avskuren så snart blir det till att köra för hand.

Annars och förövrigt så är livet helt underbart och har nu förstått vad mitt öronsus beror på......tystnaden som råder den mesta delen av dygnet.



2012-02-08 @ 21:13:43
Postat av: Åse

ja du Sussie, får jag karln till Motala då får jag dåndimpen :-)

Jonny, va då skylla sig själv?? du kan ju inte rå för hur andra agerar. men så skönt att du kommit underfund med vad öronbrus beror på:-)



Kram till er bägge!

2012-02-09 @ 19:51:48
URL: http://Åses blogg
Postat av: Nisse

opp opp Motala näe nte än iallafall och kaffe , nä magen pallar inte det så nu körs de gröna sidan te istället klart bättre. För mig alltså.

Avundssjukan är stor Jonny på att du är lycklig med Sussie, Det står att läsa i bloggar, det skrivs givetvis inte rätt ut men visst gnisslar det i maskineriet på vissa att dom inte får dig dit dom vill. Varför vara gårdskarl och packåsna när du kan få någon som tycker om dig för den du är, utan att behöva be om ursäkt för att du finns till. Fina glas med dyra viner innebär inte att man är en bättre människa bara mer orealistisk i syn på livet

2012-02-11 @ 10:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0