Din IP

Vart tog våren vägen?

Ja det undrar jag, fast visst det har ju inte varit kallt ute idag. All tid har sin sak och nått så härligt som våren det är det värt att vänta på. Men fy vad otäckt det är med halkan som varit bort omkring. Hoppas slippa det imorgon.

Oj vad jag fått mycket gjort idag, men så känns det i kroppen nu också.. Men samtidigt så är det en skön känsla och underbart är det med dessa dagar då kroppen funkar.. Ja då tycker man om sin kropp som jag nu är bara så där härligt trött i och inte trött av smärta, ja jag älskar sånna här dagar. Går ju alltid upp med min kära make och är sällskap på morgonkvisten, tycker det är rätt så skönt att komma upp och sova ut kan man ju om helgerna. Tog i lite där för har ju en piggelin make som är uppe tidigt så oftast så står frukosten färdig mellan 8-9. Idag så vart det bakat hålkakor, så gott att ha hembakat bröd i frysen för inget går upp mot hembakat, hittade även en burk med drömmar där nere. 

For in till stan för att bränna lite fläsk och det gjorde jag. Dom hade nya rör där inne och inte fick jag det rummet jag ville ha så idag vart det varmt för fläktarna är inte lika efektiva som på det jag brukar ligga i. En sväng till östenssons vart det men handlade åt tjejerna, där träffade jag på Linda och Klara som var och pantade flaskor. Åkte hem till Alex och hälsade på och även lämnade det jag handlat, Linda träffade jag när jag gick därifrån för då kom hon hem från sitt äventyr. Väll hemma så tvättade jag ur bilen och H-bilen står även den städad och klar nu till fredagen. Så kom gubben hem och han for ut i garaget efter att han ätit och jag satte igång och städade inne, vilken energi jag har haft idag. 

Ja jag vet! att eget beröm luktar illa men bara måste berömma mig lite idag, så här skulle varje dag vara. Vart snäll mot gubben har jag också hunnit med att vara han fick massage av mig. Så nu har det duschas och matsäcken till imorgon är gjord så nu ska det bara slappas i soffan och snart så börjar tunnelbanan med. Kommer somna tidigt ikväll känner jag på mig.. ja just det! hörde ett ryckte för det är bara det än så länge! att det ska tydligen vara på väg en liten Prins eller Prinsessa :-)

Ha nu en skön lilllördag!
Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0