Din IP

Kallt!

Ja så kom då kylan, -10,2 inget som gillas här då.. Men hoppas det går över fort och vi får det lite varmare. Visst är det fint ute när frosten är men spelar ingen roll när man gillar värmen. Men det är bara att bita ut och vänta på att våren kommer med allt det härliga.

Mys har det vart i dubbel bemärkelse med barnbarn här nu, i söndags kväll så kom Vincent för att vara tills på måndagen. Gick bra att ha den lille och han sov mest, måste vara lantluften som gjorde honom trött. Äter redan som en karl, finns ingen botten på killen bara gapar och vill ha mer. Men allt han äter ska ju ut också så fyra lass vart det. En liten herre som kräver mycket uppmärksamhet är han, sitter ett tag på golvet och leker för sig själv men sen så sträckar han upp armarna och vem kan motstå det???? Så han trivs som fisken nör han får vara i knäet eller blir bärd hela tiden. På eftermiddagen så kom Mindy in här med packad ryggsäck och frågade om hon fick sova kvar här, ryggsäcken packade hon redan söndagskvällen:-)
Inte kan motstå det heller så vart en nattgäst till, dom bara bytte av varandra. Sä här skulle det lekas och titta på tecknat plus att titta på Leklandet I motala på You Tube. Hon har ju varit där ett par gånger så vi fick morfar och jag en guidad tur med henne där. Senare på kvällen så kom hon till mig i köket och sa att morfar sov, och han snarkar. Sen så kom det ska jag väcka honom för vill leka.. Dom är för härliga dom små alltid nått nytt att glädjas över. Nu sover hon än så då passar jag på att sitta här en stund.

Nisse är sjuk feber och som grädden på moset så hade han maginfluensa igår, nått som troligtvis kommer från dom små som har haft det. Men idag jobbar han och käkar alvedon för att få ner febern.. Jennifer låg i samma i söndags så det är väll bara att vänta på min tur, VILL INTE!!- Lindag åkte till Linköping igår där hon hjälper Einar att komma iordning i sin nya lägenhet. Så på kvällen var dom på Ikea med Einars mamma och handlade lampor och lite smått & gott. Alex var här en sväng och hälsade på igår, passade på att åka med Sandra hit och hem. Idag ska Mindy och jag följa med och ta bort stygnen i knät efter operationen, hon är så sugen på handboll nu men blir ju inget förrens nästa säsong. Eftermiddagen blir att åka till Motala och lämna hem Mindy för imorgon har hon dagis kan tänka mig att det blir tomt här ikväll.
Ska ringa på en lägenhet som Alex hittat och se om vi kan få komma och titta på den, blir det nått så kommer hon bo nära syster Jennifer och sporthallen och det skulle ju vara kanon, och inte långt till stan heller..

Nu ska det sättas fart innan tjejen vaknar
Ha en bra dag! Kram 

Kommentarer
Postat av: Sussie

Ni ser ut att ha haft det riktigt mysigt med barn och barnbarn, måste erkänna att jag är en smula avundsjuk på er när det kommer till livets efterrätt. Jag börjar känna mer & mer att jag själv vill ha barnbarn snart, men visst så vill jag ju också att allt ska ha ”landat” sig för barnen mina innan nya barn sätts till världen. Tom där så tickar klockan iväg, inte nog med att den tickade för egna barn, nu tickar den även för små fötter som vill ha till låns ibland. Sorgligt det måste vara för alla far & morföräldrar som inte har möjligheten eller får träffa sina barnbarn. Tiden går fort alldeles för fort & det är något som man lätt glömmer, så ta tillvara på varenda minut av dem för det är inte långt kvar tills dem blir ”stingsligt uppkäftiga” och bara har kompisar i huvudet :)



Och du det låter inget vidare att vara magsjuk & samtidigt jobba….så ge gubben din en kryapårej kram & samtidigt en till dig själv.

2012-01-31 @ 10:17:53
Postat av: Åse

Förstår att du längtar efter barnbarn, det är verkligen livets efterrätt. Men förståndigt tänkt med att barnen måste till att landa innan, men snart så kanske det är din tur med. Jadu, att inte få träffa sina barnbarn kan från mina ögon bara ses som en elak illvilja, att man kan göra så det är helt obegripligt... :-(



Idag kände han sig bättre och febern har släppt, själv tycker jag mig ha ett illamående men ibland räcker det med att höra ordet maginfluensa så känner man av det..



Tack du vännen för kramarna och skickar tillbaka några till dig fast då ork kramar så du orkar med dina tidiga morgonar. KRAM

2012-02-01 @ 06:32:08
URL: http://Åses blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0