Din IP

Mys & städdag...

Ja tänk vad man kan få uppleva ibland, men fy säger jag om vädret. Hoppas verkligen snön går bort snart, ja jag vet att barn vill ha snö och få njuta av sina pulkor och skidor. Och jag kan stå ut så länge tills dom får igång backen här på Omberg men sen får det gärna gå bort. Med detta väder så kommer alla dessa hemska olycker som tog bort en hel familj igår, skänker en tanke till dom anhöriga. Tänk vad fort livet kan ändra sig, ena stunden har man alla men nästa är det tomt. Nu händer det ju även olycker sommartid också och det är lika hemskt då. Var rädda om varandra för man vet inte när allt förändras och tur är väl det att vi inget vet.

Idag har jag haft mysförmiddag med Vincent & Mindy, mötte dom i Vadstena där jag följde med Sandra till BVC för läkarbesök med den lilla Prinsen och vägning och mätning. Han vägde lite över 7,5 nu så han börjar bli en stabil kille längden kommer jag inte ihåg. Navelbråck var det inget att oroas över för det var så litet så nu gjorde dom inget. Men så himla förkylda är dom bägge små och Mindy är hemma från dagis och inte skulle hon sätta på sig mössan förrens mormor kom för hon skulle visa sin fina frisyr. Och visst var mormors Prinssesa fin ja dom är dom finaste barnen på detta jordklotet, ja man tycker faktiskt att sina egna är dom finaste annars vore det väl lustigt. Efter BVC for vi ner till stan och tog en fika på Gamla koditoriet, var bara vi där har aldrig vart med om så lite folk i stan fast det är vinter. Men visst det är jätte skönt att slippa trängas med turisterna, räcker på sommaren. Efter fikat åkte Sandra hem, javisst vi träffade min kusin Malin med sin dotter Alva och oj vad den lilla hade börjat bubbla. Jag tog mig tid att skämma bort mig lite på Meddo och det var inte fel, sen vart det att handla lite innan färd hem, hemma vart det en liten promenad i samband med att jag hämtade posten och riktigt skönt var det. Så kom gubben hem och gjorde det sista med soppan som han började att förbereda igår och kanon gott vart plus att vi har till imorgon också. Tack för maten hjärtat! Nu här senare så fick jag ett sådant där ryck som att storstäda hallen och det känns så skönt nu när det är gjort. Hatar att damma och i hallen har jag nämligen en stor hylla som inte är allt för rolig. 

Imorgon ska jag ha lite egen tid hos frissan på morgon kvisten, ja kvart över nio ska jag vara där och det tar sin lilla stund när det både ska klippas och slingas. Har inte riktigt bestämt mig än om jag ska ha lite mörka slingor i så ska det väl försökas på att få fram en frisyr, men vill inte ta så mycket på längden. Älskar att sitta hos frissan och bara bli bortskämd jag går med tre månaders mellanrum, känner att jag vill lägga pengarna på lite annat för det går ju på en tusen kronor. 

 Påsk blir det att besöka Tyskland och det längtar man till, men helgen så blir vi hemma. Så på lördag ska Ikeas besökas så ska det även letas tapeter till köket. Kanske det blir att se nån handbolls match också men på söndag så börjar herrarnas EM i handboll och då så sitter man bänkad framför tv:n...

Men ha nu en skön tisdags kväll och ta hand om varandra tiden med sina nära och kära är dyrbar... 
Kramar om alla goingar! 

Kommentarer
Postat av: Sussie

Ahh..sicken härlig mysdag ni har haft, men för att inte tala om idag då du ska till frissan. Avundsjuk blir jag, så pass på & njut vännen för det är nog bland det bästa jag själv vet är att få gå till frissan & bli ompysslad. Lite bättre priser nu där jag bor än vad det var när jag bodde uppåt stan, så man kanske kan unna sig det lite oftare nu.

Förstår att du längtar till Tyskland & Påsken, försökte själv få ledigt ett par extra dagar efter Påsken för att kunna komma iväg på en lite längre sträcka, men icke sa nicke det gick inte. Men det kommer ju fler tillfällen, men faktiskt om en sisådär 3 veckor hade vi tänkt ta en långhelg med h-bilen nånstans i vårat avlånga land. Men du jag måste fråga.....Meddo? (Och du en sak till...jag ser gärna ett foto på snyggingen efter behandlingen hos frissan)



Kramar om!

2012-01-11 @ 08:08:48
Postat av: Jonny.

Appropå snyggingar.. Vad tycker Nisse om bildkvaliten på Sussies blogg och hennes förmåga att behandla en kamera, tror säkert en Nikon gjort jobbet bättre :-) Åse, riv håret i förtvivlan så sparar du en del pengar.

2012-01-11 @ 12:39:54
Postat av: åse

Nej men inte var det nåt fel på bildkvaliteten där inte, hon vet ju våran kära Sussie hur man behandlar saker varsamt och lätt på handen är hon också.. Nisse var mäkta imponerad av era systemkamera, så nu förväntar vi oss att få ta del varje dag av alla fina kort som ni kan ta hemifrån er..Ska tänka på det med att riva håret nästa gång får väl se vad gubben säger när han kommer hem för nu är ja då lite mörkare :-)



Om jag njöt Sussie, tänk om man kunde få en hår behandling varje dag. Ja menar tvätt och föning för annars är man väl flintis snart, och det vill man ju inte. Ja jag längtar ska bli skönt att komma iväg och perfekt att fira Påskafton på ställplatsen där vi trivs och inte kommer det bli nån brist på det flytande heller. Men så klart så kommer ni att saknas, men det vet ni ju redan. Meddo? är också nåt som är njutningsbart... Solarium. Foto kommer under kvällen om jag vågar. Kanske inte har nån karl i kväll! vem vet??? :-)Men kram till er bägge!

2012-01-11 @ 12:57:38
URL: http://Åses blogg
Postat av: åse

Nisse ska fixa en länk till Sussie blogg så fort han får tid, så får hon stå på min sida över länkar till blogg för blogga kan hon och flitig på det är hon också..

2012-01-11 @ 13:30:37
URL: http://Åses blogg
Postat av: Sussie

Nämen nu får ni sluta, nästan lite sliskigt :-) , Nu är ju jag bara nybörjare när det kommer till att blogga, men så himla skönt & roligt att få skriva av sig av om allt som rör livet i det stora hela, både det goda & det onda som cirkulerar i livet. Och ni vet att jag ger er det största tacket för all hjälp & alla tips som jag har fått av er goingar. När det kommer till kameran…ja den lär jag/vi oss sakta men säkert & andra sidan så gör den sitt jobb med fina bilder precis som eran. Nikon eller Canon???....Same ”shit” but different name Ler



Och du....Klart att du har karln kvar, men måste medge att jag nu blir riktigt nyfiken på den ny frissade Åse. Skönt du med med lite fejkade "solstrålar" som kysser kroppen i väntan på våren. Jag var en flitig solare förut, länge sen sist jag låg i ett solarium. Men som sagt inte det nyttigaste är det & betala det fick jag iform av alla dessa förbaskade rynkor.



Ser framemot ett ego foto vännen / Kramen pårej!

2012-01-11 @ 14:11:51
Postat av: Nisse

Tänkte så här Sussie vi väntar med att lägga någon länk ett tag till, så kan schakalerna få jobba en stund för man ska inte ge bort något gratis. Och vad jag förstått behöver man bara ge dom en fjäder så ordnar de en hel ko av vad dom har matats med........

God rödvinsås sås, till er andra

2012-01-15 @ 18:53:55
URL: http://Åses blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0