Din IP

Sprutdags.

Idag var ja inne på VC och tog Gardasil, vaccinet mot livmodershals cancer. Man kan ju ta det ända tills man fyllt 45 och då hoppade jag på tåget. Visst är den dyr! kommer gå på lite över tre tusen men kan man skydda sig så är det värt dom pengarna. Ja så vet man ju inte om man klarar sig men jag har ju tagit den och man gör ju vad som helst för att slippa den sjukdomen. Lite ont gjorde det att ta den och jag tog i vänster armen för den högra använder jag. Så nu ska jag ta nästa om två månader så blir den tredje efter fyra månade och sen ska det vara färdigt. Ska beställa tid till  alla våra tjejer så dom får den också. Tycker det är kanon att dom ska ta den iskolan för har för mig att det skulle bli så. Sen tycker jag personligen att alla som skulle få ta den och inte att den ska kosta massor av pengar, här kommer ju klass skillnaden in finns säkert många som vill ta den men inte har råd.

Alex gumman har sovit bort denna dag, värk har hon fortfarande men gott om värktabletter så hon kan döva smärtan. Två morfin tabletter per  dag, morgon och kväll. Ja inte har hon varit uppe mycket idag men hittade en bra handbolls site så hon kan titta på datorn även jag gör det.. Tittade nyss på Kroatien och Slovenien där Kroatien vann. Säger bara Ivano Balic, vilken spelare och han spelar i Krotien. Jugoslaver är dom duktigase spelarna på teknik man bara njuter när man ser det. Sen så har vi det med deras klackar dom är ju inget vidare, men värst är Makadonien. Dom skulle inte få vara inne i Arenan, tala om idioter som slänger in saker på plan. Lite tråkigt det här för läktar bråket börjar söka sig in i hallarna nu också, tycker varken hockyn eller fotbollen har sunda klackar heller. Nu ska man inte dra alla över en kam men man behöver inte nämna lagen, tror dom flesta vet vilka lag det är ändå..

Linda & Einar är här idag och nu ska dom bjuda på french hot dog med alla tillbehör, och till Alex hade dom med sig ostbågar så hon vart glad. Jag ska kolla när Norge spelar nu sen en dusch och ladda för morgondagen med sömn.

Ha en skön kväll ni goa, Kram kram

Kommentarer
Postat av: Jonny.

Jo men visst är det så, kan man skydda sig så ska man men nog funderar jag på allt det där som ska skydda och dess effekter, nu efteråt så visar det sig vad Svinvaccinet gav för bieffekter (sömnapne)och hoppas för de drabbade att ett nytt vaccin mot sömnapne snart dyker upp.

Sen så är det som du skriver, alla dem som inte har råd, får dem skylla sig själva och med tanke på priset så kan jag tycka att det läkemedelsföretaget mer ser till förtjänsten än till medmänniskors bästa och observera, mitt tankesätt. Klart är att finns det motmedel till cancern så ska alla till en rimlig peng kunna skydda sig.För inför Gud är vi alla lika mycket värda, så tror en Hedning som prästen uttryckte sig om mig och nu har jag ju inte studerat Satans Svarta bok men tror och tror att det finns en text som påminner om likheten inför våran Herre G*****. :-)

2012-01-19 @ 10:57:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0