Din IP

God Morgon!

Ja för det ska det väl vara, trots tråkvädret vi bjuds på. Kartorna visar sol! men var är den? Igår så regnade det om vartannat, men visst så visade sig solen i mellan varven.

Började måndagen med alla måsten, som snart var övergånget så då fick man vänta på att Alex vaknade.. Men tänk vad man ställer om sig fort när det kommer till det här med ljud, eller ska jag säga oljud. Hög musik är ett måste tydligen för att komma igång, men tänk om man kunde säga att den var ljuv men nej, låter mest oljud i mina öron... Säger man nått så får man svaret... Men det här är ju jättebra! du börjar bli gammal! Och visst är det nog så att man börjar tappa stinget och då inte förstår sig på vad som är bra :-)

Men så var då Alex färdig efter dusch och spegelbesöket och vi for till Vadstena för att hämta Linda. Bägge skulle på möte i Motala och jag passade på att fara förbi Sandra för att mysa lite med Vincent, Mindy var på dagis. Sandra var inte hemma men slog en signal och hon var hemma på sex minuter, snacka om att bo centralt. Lite kaffe och mycket bus med den lille vart det. Mycket skratt med för den delen och då blir det fart på killen, kastrullskåpen är ju bara för roliga och en hejare på att äta vattenmelon var han. Jag hade Vincent när Sandra gick för att hämta Mindy och när hon kom tillbaka så slängde hon ihop en fläskpannkaka... Uppskattat när tjejerna kom tillbaka, och gissa ni om Mindy var glad när hon kom hem.. Många som ville göra saker som att måla så kommer lillebror och går rätt över boken hon målar i... Då vart det livat från syster och den andra han bara skrattar åt syrran. Men så var det dags för hemfärd för Linda och mig, men vi skulle handla innan så vi hade nått i våra kylskåp. 

Hemma vart det en lur för en annan men karln han körde ut H-bilen för att börja att montera dit snarkomanen så den kan gå på tolv volt nu. Jag var ute och hämtade kläder, jag har en förmåga att fylla garderoben med mycket av den varan. Svårt att bestämma vad jag ska ha så mycket som inte används är med på våra turer. Matlåda tills idag gjordes iordning åt gubben, ja mat när han kom hem fick han också. Fast det var han som stod för det igår.. 

 Idag ska jag bara ta det lugnt och se om man kan få värken till att släppa av lite, förmiddagarna går för det mesta bra men eftermiddagen är en riktig pina.. Så hoppas värmen kommer då det   känns mycket bättre då.



Detta såg ju inte så lätt ut att cykla vättern runt i liggandes ställning...



Varje start så är det två motorcyklar som följer cyklisterna ut ur stan.



Här så kommer dom....



Här kommer två som ska till och starta och många var vi som ville se.



Ett stort tält på Torget där Alex jobbade, hon började två på natten och gick av sex på morgonen. Hon delade ut startnummrena och prikade av. Handbollen som får lite sånna här jobb under VätternRundan. Ja inte bara handbollen utan alla idrottsföreningar.

Ha nu en bra dag och ta vara på solglimtarna...
Kram kram 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0