Din IP

Sovmorgon!

Ja det har vi haft idag! eller jag i allafall... Gubben var ju uppe och fixade frukost och monterade dit alla fästen till lamellerna. Kanske att allt är färdigt ute på altanen tills på lördag. Sovmorgon fick vi idag på grund av att dom ligger efter på lagret på Run Sven, blir så när det varit en röd dag. Istället för att sitta där inne och vänta så åkte han senare idag men smolk i bägaren är ju att han kommer hem senare. I kväll så blir det att åka in på Nostalgin i Vadstena för att få en dos av alla fina bilar och motorcyklar.

Dagen igår gick av lite som i en dimma, ja värken är inte nådig nu. Började att putsa några fönster på altan som resulterade i att jag hamnade i soffan och fick inget mer gjort igår. Men hoppas på att få ett lite lättare liv efter läkarbesöket i morgon och att nu provena tas som jag fasar för. Men, men, en dag i taget så hoppas jag på värmen som brukar lätta upp det. Men det är frusterande när man vill så mycket och kroppen säger ifrån, ja blir lätt att man gnäller och humöret är så dåligt och det går ut över dom som bara vill hjälpa en. Nu är det ju så att det är väldigt svårt för dom som inte har detta skit att förstå och komentarer som du vet ju vad det är blir man så förbannad på. Visst jag ser inte sjuk ut, men ni skulle få känna av värken så kanske ni skulle förstå. Nog om detta nu.....

På fredag ska det bli att ta sig till Motala för att se lite starter av Vätternrundan, ja det är ju som en folkfest för oss här omkring. Värsta är ju biten när man ska hem och det tar sin tur för dom cyklar ju förbi här uppe på stora vägen. Men det får ta den tid det tar så får man ju se mer cyklister på hemvägen. För några år sen jobbade Nisse natt och var följebil tillsammans med min mosters man, dom hjälpte och skjutsade och lagade punkteringar.. Ja helt enkelt servade cyklisterna och dom höll till på sträckan vid Karlsborg..

Annars så ska helgen vara hemma och altanen ska bli färdig.. För midsommar afton så blir det Gränna med barn och barnbarn.. Kusin och hennes man, deras barn och barnbarn.  



Mycket vägarbete var det på vägen till Tiveden.



Stinkbomben Olshammar!



Campingen innan Askersund.



Var förbi här en sväng, man vet ju aldriga?? kanske man hittar nått man vill ha. Och detta ställe ligger granne med min bror.



Efter maten så kunde vi njuta av detta bröllopspar som tog kort innan dom vandrade upp till kyrkan för att vigas :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0