Din IP

Snart helg!

Och den blir till att vara hemma i helgen, ja men kan vara skönt med en helg hemma också bara man slapp flyttstäda på lördag. Men nu så tänkte vi vara lite snälla för killen som ska ha lägenheten vill så gärna få flytta in så fort som möjligt på lördag. Själva får vi köra hem allt Lindas hit för att lasta ur för gubben jobbar ju på måndag. Men när han är hemma så ska möblerna in i lastbilen igen sen så ska Linda få landa i sin lägenhet. Så skönt när det är färdigt och så hoppas jag verkligen att ingen av dom flyttar på ett tag nu..

Alex stormtrivs i Motala och detta är ju något hon har längtat efter att komma till Motala och sätta bo. Hon bor ju inte så långt från sin syster Sandra nu så kan tänka mig att Mindy gumman kommer vara en hel del hos sin moster. Sandra får det bra när hon ska träna med lilla syster så nära, och för Alex är det kanon för allt med träningar att slippa pendla till.. Men visst kommer det här bli bra för bägge mina tjejer.

Men på torsdag så är det dags att åka till Tyskland som jag längtat efter. Så gör inte så mycket att det blir allt med flytt denna vecka får ju vila över påsken. Ska bara få till lite bullbak nästa vecka så ska det göras Jansson och köttbullar så steker jag prinskorv då på onsdag när jag ändå är i farten. Skönt att ha det lagat och bara in med det i ugnen på påskafton. Kom på så här bara att gubben och jag vart förlovade i 27 är på påskafton, vart tar åren vägen??? Jo men en del har det allt hänt under dessa år, vi började med att flytta in i en trea i Borghamn. Så vart jag med Jennifer och i samma veva så köpte vi huset. Och här har vi bott nu i 24 år och vi flyttade in påskhelgen. Som sagt så har det hunnits med att föda fyra tjejer 88,89,91, och 92 så dom åren gick fort med allt runt barna. Och idag så har vi två barnbarn som förgyller vår vardag och visst så går livet i en lugnare takt nu.

Jag tror jag börjar finna mig i lugnet och inte ha alla körningar in till stan utan kan bara vara här hemma utan massor av tider att passa. Men det var underbara år men också med dom många underbara minnen. Men det är väl nu som gubben och jag ska leva och bara göra sånt som man vill, kan man säga utan att låta allt för elak att nu är det vår tid. För när man hade barna hemma och det var semester så var det ju ett enda pusslande vad man skulle göra. För att få lyckade semestrar så var man också tvungen och lyssna på dom vad dom ville, så härligt när det vart lyckat och man såg glädjen hos alla fyra då mådde vi bra som föräldrar. För visst så är brana den dyrbaraste skatt man fått ja barnbarna är ju underbara skatter också.
 

Kanske dags att slänga sig i soffan och bara vara.. Imorgon blir det en sväng till Alex sen ska det handlas godis till Mindys stora ägg. Vincent får leksaker och kläder i sitt ja Mindy ska få lite kläder också.

Ha en bra kväll! och ni som är ute nu med er H-bil.... NJUT!

Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0