Din IP

Sol & Fågelkvitter :-)

Morgon på er alla rara själar! njutningsbart idag med. Oj vad denna helg rullat på med besök av sandra & Mårten och barnen i fredags och igår så var Jennifer & Per ja Alex var en sväng för att äta sen drog hon in till sig. Igår vart det Tacosgratäng med sallad nacochips och dip, ja det vart gott tycker ju eget beröm är lite si och så då.. På fredagen var det hemmagjord kebab som faren i huset bjöd på och gott var det med. Men tack ska ni ha för en härlig helg ni goa ungar..

Ja så var det då Melodifestivalen, ja hon var ju inte min favorit men tror nog hon kan ta hem allt på den stora. Har lite svårt för hennes gulliga personlighet som jag tycker är ett falskspel. Bara hon sjunger och står på scen och jag slipper se det där fåniga leendet och nickandet så går det bra. Men lycka till nu den 24 Maj och se till att ta hem det här nu. Men måste säga att mycket skit har det vart genom helgerna med deltävlingarna men nu var det ett riktigt bra startfält. Många favvosar som jag hade kunnat tänkt mig igår och visst är Loreens låt bra bara man slipper se henne som sagt vad efter. Tyvärr så är det ju så man känner för Carola också så nu har jag två som jag tycker sjunger bra men tyvärr inte tål att se. Nog med detta.

Nisse hade vår här hemma igår, L-bil vart tvättad och H-bilen är färdig med solcelleriet och kranen är bytt ny matta vid insteget.. Bara att fixa mattor inne som ska bli gjort men inte hittat några som passar än och Östgöta camping hade inga mattor längre. Kran är på plats och nu så städar han ur kylskåpet så duktig du är du gubben och tänka sig att jag har fått sån pli på dig. men det tog många år men värt slitet :-) Alex tvättade V70, ja ni hörde rätt och jag har fångat det med kameran. Jag storstädade inne nått som känns idag då. Jaja, så är det! men jag vet ju vad det är. Nu ska jag plocka lite inne sen fixa till mig själv och det känns som det att fixa sig själv kommer ta hela dagen. Sen så styr jag till Motala, gubben stannar hemma och fortsätter med L-bilen. besöka mormor och åka till Bråstorp och handla innan jag far hem.

Efter en hemma helg så längtar man ut och ut ska vi nästa helg. Då rattas det till Hornborga sjön för att titta på Tranor för några finns det säkert nu. Vi åker tillsammans med dom goa i Kaben, ja fast vi har egen bil då.. men ska bli kul att ses för var ju allt för länge sen vi såg våra vänner.. men snart så!

Ha nu en underbar dag!
Kram kram





Hoppas det flyger in några under veckan nu.



Fina är dom Tranorna.


Kommentarer
Postat av: Sussie

Du det ser ut som om du inte har något problem med vad som ska göras under dagen allefall, själv så ska det bara lapas i en massa med sol & allt det där som egentligen måste göras...ja det får stå en förbi tills solen är borta.



Längtan efter nästkommande helg finns här också för visst var det för länge sen nu som vi sågs.



Ha det bra & kram tills det är dags för Tranorna, hoppas allefall på att få se nån enstaka av dessa pippisar. För man vill ju inte bara uppleva Skator & annat kraxande fä.

2012-03-11 @ 10:11:50
URL: http://susodus.bloggplatsen.se
Postat av: Åse

Nej du, inga problem till att låta söndagen fara iväg. Skönt eftersom söndagar kan vara så tråkiga och långsamma. Skator vill man ju inte se och som du säger inte uppleva heller. Får nog av sånna fåglar hemma. Men tror nog att vi får uppleva tranorna om detta väder fortsätter.



Kram så ses vi snart :-)

2012-03-12 @ 06:31:50
URL: http://Åses blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0