Din IP

Ego dag!

Är precis vad jag haft idag och skönt så in i attans har det varit. Ja jag började morgonen med allt det tråkiga och då menar jag måstena. Vädret var på topp så promenad vart det som är kanon för att rensa bort lite i hjärnan eller fundera på ett och annat. Väl hemma så vad afsiken det var fint väder så varför inte offra några timmar i solen, ni förstår att jag inte behövde fundera så värst länge på det. Underbaraste på länge och bara ligga och lapa sol, vart så varmt så var faktiskt tvungen att gå in i halvtid för att svalka av mig. Men sen var det bara på det igen och njuter en av den tiden.. Efter det så vart det en kall dusch, ja ni hörde rätt och helt underbart var det. Sen på med sommar kläder så fick ja lite gjort här inne och i trädgården också.. Men gjorde bara det som jag verkligen ville... Ja och karln fick mat när han kom hem så så EGO var jag inte.

Nisse har fortsatt där uppe vid granarna idag och malt ner grenar i kvarnen och lite finns det kvar där att göra. På sikt så åker dom nog ner alla där för dom har gjort sitt. Så kom då äntligen sommardäcken på V70. Så avslutade vi dagen ute med en kall i solen.  Helt klart ska jag ha flera sånna här dagar för man mår riktigt bra av att bara vara. Fb har nyttjats väldigt lite idag och det har faktiskt varit riktigt skönt, spelena tar för mycket tid. Ska dra ner min tid där med spel för man blir som besatt men dock ska jag ha kvar FB men som sagt försöka dra ner på min speltid.  Om man ska klaga på nåt så är det frivolterna som mitt hjärta gör så gott som hela tiden och man får dra en suck så fort det händer. Kan tyvärr inte beskriva känslan med ord men obehagligt är det.

Tänka sig nu är det bara 51 dagar kvar till MidsommarAfton, ja då det längtas en hel del dit.. Färskpotatis, sill, gräddfill och gräslök... Ja får ju inte glömma snapsen  men är ju inte så glad i den då.. Mår som oftast pest dagen efter. Men helt klart så står en härlig tid och bankar på dörren och bara vill att vi ska öppna och ta emot. Måste även passa på och Gratta våra goda vänner Jonny & Sussie till den stiliga Saga, en helt underbar liten sak... Än så länge :-) Men lycka till med  den lilla voven så ska det bli spännande och träffa eran nya familjemedlem framöver...

Nu ska jag ta emot onsdagen med lite soffhäng och tv för ikväll får det bli en tidig kväll.

Njut av lilllördagen!
Kram kram



Ja snart så är det dags för det här med skolavslutningar och student och i år har vi ingen...
Detta kort är taget när min kusin Fredrik gick ur nian :-)

Kommentarer
Postat av: Anonym

2012-05-06 @ 08:33:51
URL: http://www.alexandrajohansson.devote.se
Postat av: Åse

Låter riktigt härligt där med utlands resa, vilken lyx. Ja det var på tiden att träffas igen, och ölen som vi tog upp på Gränna var kanon i härligt sällskap. Vi fick ju lite tjej tid där och maten nere i hamnen senare var kanon. Så tack ni goa för helgen....



Kramar om <3

2012-05-06 @ 08:38:43
URL: http://åseåse.blogg

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0