Din IP

Morsdag.

Och visst var de det med alla goa hemma, fast vi firade redan på lördag. Dom dök upp här alla på förmiddagen för att äta middag. Sen var det bad, lek ja så skulle en del göra sig fina för utgång på kvällen. Jennifer färgade håret på Sandra och resultatet vart bra. Vincent älskade att plaska i poolen, ja han trivdes som fisken. Så vart det fika och mys på eftermiddagen och efter ville Mindy spela fotboll som hennes pappa & mamma ja även Jennifer & Per nappade på. Så ville svärsönerna tvätta bilarna, så  bad dom ta våra också och snälla som dom är så gjorda dom det också :-) Senare så for Nisse & Linda in till Motala för att köpa färg, för faren höll på att måla inne på altan.  Dom andra packade ihop och skulle dra sig hemåt och här vart det väldans tyst när man vart helt själv efter en dag med mycket stoj. Men tack ni mina fina för presenter, älskar er<3......

Far han fortsatte och måla här på kvällen, riktigt bra blir det där inne. Skönt med en helg hemma så man fick mycket gjort. Kvällen vart det att titta på Mello, och vilken härlig seger det vart för Sverige och det var verkligen på tiden för det har man väntat på ett tag nu. Hade nu inte vi vunnit så hade jag viljat se Ryssland som vinnare, för man kunde ju bara le och bli glad när man såg dom charmiga gummorna. Nu får vi vänta ett år så ska det äntligen avgöras i Sverige :-)

Söndagen vart lugn med lite fix och måleri även möblerna på altan målades. Lite middag mitt på dagen och efter det for jag till Motala och köpte lite mer blommor till trädgården och kyrkogården. Väl hemma så vart det fika med varsin Budapest och det satt inte helt fel. Så planterades det blommor innan det vart dags för kvällsmat, ja helgen har varit kanon med bra väder. Nu ser man framemot helgen då Göteborg och Liseberg ska få sig ett besök av oss alla.

Idag vart det lite sovmorgon för L-bilen stod på verkstad och dom räknade att vara färdiga vid nio där omkring. Men jag måste vaknat helt på fel sida idag för humöret är inte det bästa, så tänkte faktiskt gå och lägga mig när jag lämnat Nisse i Motala för att se om jag kunde vakna på rätt sida. Men kom aldrig till sängen utan började med allt plock istället men är trött och seg fortfarande och humöret får väll vara tills imorgon. Vi passade på att köpa färg nu på morgonen igen, lite kvar som ska målas. Ska ta mig en sväng till Vadstena och Linda lite senare för att lämna en cykel till henne, ja hon vill ha en där inne och Alex fick en förra veckan. Sen kommer det nog inte bli mycket mer gjort idag. 



Denna glada förgyllde dagen.. Underbara unge.



Givetvis skulle hon göra likadant som Moster Jennifer gjorde på hennes Mamma, så Linda fick vara den som Mindy färgade håret på.



Morfar och Mindy som njuter av dammen. Ja rent av filosoferar lite gör dom nog också.



Härlig sommarbild på våran fina Prinsessa.



Nu ni så är det sommar med all vacker blomster som ögonen kan vila på.

Ni får ha en så bra måndag som det bara går...
Kram på er! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0