Din IP

Vad händer?

Ja det undrar jag med! för jag börjar tycka att det är roligt att vara ute i trädgården och påta och det är inte likt mig som så oftast hatat det. Är det åldern? har jag äntligen fått lite förstånd,  men hur som så finner jag det riktigt avkopplande :-) Igår planterades det blommor och gräs klipptes men en tur till ska det bli till Plantagen för behöver lite mer. Fick lite ordning på altan och far han snickrade inne på den glasade delen, snart så kan jag börja på allvar där för det kliar i fingrarna att få börja. Far fick allt gjort igår uppe vid granarna så nu är det jämnt, större och ljusare på den delen av tomten. Körde traktorn och krattade gårdsplan gjorde han också, men verkligen ser hur han trivs i sin lilla trädgårds traktor. 

Ja igår så var det en ute dag som gällde och tur var det när nu vädret var som det var idag. Även middagen vart äten ute på altan och det vart biffar och sallad. Bara att sitta och njuta av gose vädret hanns också med och min kropp mår så mycket bättre av varmt väder, ja det kanon gillar det så får nog fundera på det där att flytta utomlands vinter halvåret :-) Till kvällsmat så serverade gubben omelett och den satt fint efter dagens alla göromål. 

På kvällen så vart det att titta på Sista Samurajen, fick ju berättat för mig att den var bra. Och det var den men tyckte början var fruktansvärt trög och tyvärr så somnade jag lite innan slutet. Skyller på TV 4 och deras avbrott för reklam och nyheter å väder.. Men för mig är det fortfarande Höstlegender som är min film, sen om det är för att jag är svag för Brad Pitt ja det vet jag inte. Men helt klart så var den sevärd och hoppas jag nångång får se slutet av den..

Idag fick vi höra vem det var som vart mördad, ja det var nån vi kände eller rättare sagt han köpte Nisses mammas hus. Han äger en hel mängd hus här i krokarna och är nog inte den som jag skulle hyra av, och pågrund av hur han missköter det han hyr ut så var det måhända nån som tröttnade... Nu menar jag inte att det är okej att ha ihjäl nån för det är det inte. Allt måste ju gå att lösa utan att ta till mord för vem har rätt att ta en annans människas liv. 

Nej nu ska det avslutas här för att dimpa ner i soffan för lite hocky om det inte finns nån annan som tycker nått annat :-) Förresten vilket skitväder vi vart bjudna på idag, här har det blåst så man fått plocka upp allt som inte stod där det skulle stå... Ska be aftonbön ikväll och be herren om sol imorgon kanske går det. 

Ni får ha en skön kväll !
Kram kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0