Din IP

Går bra nu!

 
 
 Ja det gör det med både det ena och andra, gubben jobbar med tältet där H-bilen står. Själv har man ägnat dagen åt sån där tråkig städning, fast å andra sidan är man rätt så nöjd efter när det är färdigt. Försvann i väg här en stund på eftermiddagen med Gubben till Motala och först vart det ett besök på Biltema där nya preseningar handlades. Så skjutsade jag Nisse till Massagen så for jag till dom två små busarna medans han låg på massagebordet. Mindy är sjuk och varit hemma från dagiset men Vincent är kry och alert nu den lilla busen. Linda var där och var barnvakt, Sandra jobbade och Mårten slutade vid fem. Vart en sväng in på Östenssons på hemvägen där Marianne & Lennart träffades, tänka sig att det är hela 15 år sen dom slog igen ICA här ut i Rogslösa. Ja åren dom bara svissar förbi men fick en sån enorm saknad av både affären och dom när man stod där och pratade. För så här på landbygden så byggs det upp ett annat slags gemenskap med dom som drev affären. Aldrig var dom omöjliga om vällingen tog slut efter stängningsdags, alltid öppet tidigt på morgonen så frukt köptes alltid innan man lämnade barna i skolan. Så man kan sakna sånna tider och allt runt som var då, och förstås detta trevliga par som då drev affären.. 
 
Måndagen den bara for iväg igår med ärenden hit och dit, Linda var och hälsade på igår kväll. Söndagen hade vi alla hemma på middag, lilla mamma var också med. Faren bjöd på köttgryta, potatis och grönsaker.. Till efterrätt vart det kladdkaka med grädde, ja vi var alla mätta och glada och alla älskar sin fars köttgryta. Mamma sa efter maten att han kan det där med köttgryter, visst kan han det gubben.. Så tror jag överlåter det där med älgsteken som ligger och väntar i frysen till honom. Fick älgkött av en kompis till Nisse som tack för hjälpen han fick med datorn, jag har aldrig tillagat älg själv. Åt älg nångång när jag var liten, och då efter att ha blivit lurad... Det sas att det inte var älg, men visst var det älgkött jag satt och åt... Det värsta var att det var ju gott, så där sprack mitt äter inte älgkött för älgen är så ful. Lördagen så vart det att titta på Alex när hon spelade handboll i Vadstena och matchen vann dom, men visst vart det onödigt jämnt. Men huvudsaken är två härliga friska poäng, tyvärr gick B-laget på torsk i Norrköping... Men bara ta nya tag, efetr fyra vinster på raken så kanske man måste få suga lite på en förlust också, och suger det gör det att förlora.
 
Imorgon blir det en dag med massor av ärenden, torsdagen likaså. Fredagen så ska det laddas för simmning på kvällen och massage och efter det bara hem och njuta och ladda för lördagen. För då blir det MiniRacing i Askersund hela dagen, där vi ska ta kort på tävlingen som ska vara hela lördagen, ska vara där vid tolv för då börjar dom äldre att köra... Sen slutar det vid nio på kvällen så undrar just hur mycket kort vi kan få till gubben och jag under dom timmarna. Så känner på mig att vi kommer vara hemma sent på lördagen. Söndagen ska tillägnas far så ett resturangbesök ska till med tjejerna och respektiva, ja men visst ska dom små hjärtarna med också. Så en kanonhelg kommer det bli och fler blir det nu också som avlöser varandra.
 
Nu ska jag få igång diskmaskin här sen ska sjukhuset ses, Men ha ni en fin kväll på er!
Kram kram
 
Underbar frukost tv fick man njuta av i morse.... Och av tungan att dömma så gillar hon våra äpplen :-)
 
 
Ja nu är man ju ganska bortskämd med besök av dessa vackra djur varje dag.. Min egna lilla Bambi :-)
 
 
 
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0